السبت، 27 أغسطس 2011

موديولات طالب محظوظ 1



أول حلقه واول موديول
الناجح يرفع أيده

لولولولوى ماتتخضوش كده دى ماما بتزرغد لا اتخطبت ايه بس دى نتيجة الثانويه العامه طلعت وبلا فخر احم احم بنتها الشطوره جابت مجموع عااااااالى قرب الميه كده والبيت كله مظآطت ومبسوط لولولولولولولوى
المهم المهم جيت بقا للمرحله العصيييبه مرحله التنسيق :)

طبيعى يعنى واحد جايب مجموع عالى يوديه طب هيروح فين أداب مثلا بدون تفكير طب طبعا ده اصلا لو حد فكر فى غير كده هيأخد على دماغه على طول
يا سلام طب طب هبقى دَكتوُره والبس البالطو الابيض والبدله الاخضره

يا حلولى يا حلولى
ومرت الاجازه زى الصاروخ وطول الاجازه طبعا بحلم بالكليه والبالطو اييييييييييييييييه دنيا

.........


ياااااااااااااااااه النهارده اول يوم ليا فى الكليه ياترا اخد البالطو والالا اخده والا لا بس بيقولو ان اول يوم ده فيه حفلة العميد يعنى مش هنحتاج البالطو
ابقا اخده بقا من اول تانى يوم كده ان شاء الله

ده حوار كان بينى وبين نفسى اول يوم فى الكليه
معلش يا جماعه اصل اول حاجه عملتها لما جالى فى النتسيق طب انى اشتريت البالطو وكنت كل يوم بحلم باليوم اللى تبدأ فيه الدراسه علشان اتعايق بيه قصدى البسه :D

ياسلام بقا صحيت الصبح بدرى وجهزت نفسى وماما عملتلى السندوتشات :D بتضحكو على ايه عااااااااادى يعنى مش لازم اتغذى دانا داخله على مرحله عصيييبه انا داخله طب يا جدعان يعنى مش اى كلام ومشرحه وجثث وبلاوى سوده
ورحت الكليه وقبل ما ادخل لقيت واحد واقف وامن مشدد على الباب وبيقول الكارنيه يا دكتوووووووووره

كارنيه ايه ياعمو انا مش معايا كارنيه دانا لسه فى سنه اولى
طيب ادخلى بس اعملى الكارنيه فى اقرب وقت وهاتى معاكى كل يوم الحافظه علشان ادخلك بيها

حاضر يا عمو هجيب الحافظه الاحمره دى معايا
هييييييييييييييييييه دخلت الكليه :D:D:D

ياااااااااااااااااه دانا بحلم باليوم ده من زمان
ورحت بقا على قاعة المؤتمرات وهناك شفت اشكال واللوان من الناس

اليوم ده بيفكرنى باول يوم فى الحضانه وانا شايله سندوتشاتى وشنطتى وماسكه فى ايد ماما بمريلتى العجيبه اللى فوجئت ان كل العيال لبسين زيها وشوفت اشكال ناس ماشوفتهاش فى حياتى وكنت خايفه وعايزه اعيط
هو بقا نفس الاحساس بس ماما ماكنتش ماسكه فى ايدى ولا كنت لابسه مريله

بس تغلبت عليه لما جه باقى زملاتى اللى كانو معايا فى الثانوى
وقالو اننا لازم نعرف ارقامنا الاول

ف روحنا عند شئون الطلبه
وعرفت كل واحده مننا رقمها وسيكشنها ومجموعتها

وداخلنا بقا قاعة المؤتمرات وابتداء الحفل الساهر للترحيب بفرسان الثانويه العاميه
بس كان حلو والله اى نعم القاعه كان فيها يجى الف نفر وانا كنت مزروعه خلف القطبان فى اخر صف وماكنتش شايفه والا سمعه اى شئ بس كانو بيقولو انه كان حلو,,,,

وفجأه وبدون اى مقدمات
قال ايه الجدول نزل وفى ناس عندها محاضرات دلوقتى

يالهوى بس انا ماجبتش البالطو
ورحنا بقا المحاضره

وانا جوايه احساس انى بقا اشوف جثه(فى المحاضره ههههههههههههه هبله من يومى) مش كلية طب هشوف ايه يعنى J
ودخل الدكتور وكانت الساعقه

انها محاضرة احصاء
احصاء ايه وكلام فاضى ايه

هو انا دخلت هندسه وانا مش واخده بالى والا ايه
ودخل الدكتور وقعد ساعه كامله يتكلم وانا مش فاهمه اى حاجه بصيت حواليا لقيت نص المدرج نايم

فقولت مابدهاش بقا :)
فنمت انا كمان وصحابى صحونى واحنا مروحين

مجتهده من يومى
وابتدت رحله دامت اربع اسابيع باين والا ايه مع المصطلحات الطبيه والاحصاء والتعليم الالكترونى واخلاقيات المهنه:(:(

اصلنا يا اخوانى نظام جديد انتيجريشن يعنى لا ولسه ياما هنشوف
بس صراحه الموديول ده كان ظريف ولطيف كنت بتحس فيه انك فى كلية اداب والا تجاره وتقول يااااااااااااااه امال بيقولو الطب صعب ليه

ما انت ماكنتش تعرف الخيبه التقيله اللى جايه
وسمعنى سلام ياما فى الحبس مظاليم

انا بقا فضلت كل يوم وانا رايحه الكليه اشوف الاخوه بتوع صيدله واسنان وهما شايلين البالطو واتحسر على حالنا واحلم كل يوم بالبالطو حاجه كنت مفكره ان البالطو ده للمنظره ماكنت اعرف اللى فيها ويا رتنى ما عرفت
اممممم افتكر ده ملخص اللى حصل
سلاااااام اشوفكم فى حلقة جديده 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

اترك لك هنا نبضة